SHAQ: Hoeveel participatie is er nodig in het proces?

Participatie

SHAQ staat voor Should Have Asked Questions. Dat zijn vragen die klanten volgens ons vaker zouden moeten stellen. Zo kunnen we de aandacht vestigen op onderwerpen waar klanten misschien niet aan hebben gedacht als ze overwegen een whiteboardfilm te laten maken.

Hoeveel participatie is er nodig in het proces? Die vraag wordt niet vaak gesteld, maar is relevant voor iedere klant. Participatie is een belangrijk thema bij Bord&Stift. Wat zou je anders verwachten van een horizontaal georganiseerd bedrijf?

Sommige klanten doen graag actief mee in het maakproces van hun film, door in elke fase mee te denken en ideeën in te brengen. Andere klanten laten het creatieve proces liever aan ons over of moeten even wennen aan het geven van feedback.

Er zijn een aantal basis contactmomenten. Daarnaast kun je zo betrokken zijn als je zelf wilt; we vinden het altijd gezellig als je langskomt voor een kop koffie of thee, als je mee wilt kijken tijdens het filmen, als je zelf je voice-over wilt opnemen in onze studio, etc.

Wat zijn de basis contactmomenten?

  1. Aan het begin van het proces komen de projectplanner, de schrijver en indien mogelijk ook de tekenaar langs voor een gesprek. Samen met hen bespreek je het verhaal, het doel, de doelgroep en de mogelijkheden. Je kunt hier zien welke vragen je zoal kunt verwachten van ons
  2. In elke fase van het proces – schrijven, illustreren, monteren – vragen we om feedback. Met namens in de tekst- en tekenfase is dat belangrijk, zo weten we precies hoe we het beste jullie boodschap kunnen vastleggen. De feedback kan summier zijn of juist heel gedetailleerd, we kunnen zoveel wijzigingen aanbrengen als er nodig zijn. Om de communicatie soepel te laten verlopen is het belangrijk dat jullie gedurende de zes weken van het productieproces bereikbaar zijn. Er is niets frustrerender voor ons en voor klanten als communicatieproblemen tot vertragingen leiden!
  3. Aan het einde willen we graag weten hoe jullie het proces en onze service hebben ervaren. Zo kunnen we onze dienstverlening en ons product constant blijven verbeteren. Ook kunnen we je vragen een Google Review te schrijven of een interviewtje te geven voor onze website.

Wij houden van participatie! Telkens goed afstemmen op elkaar stelt ons in staat om betere films te maken, voor blije klanten. Bovendien vinden wij het ook nog eens heel gezellig. En wie weet waar een vruchtbare samenwerking tot kan leiden: misschien wel een tekenworkshop of een nieuwe whiteboardvideo…

Lees ook over de ervaringen van eerdere klanten.

Lees ook:
FAQ: Waarom is onze doorlooptijd zes weken? 

Een filmpje laten maken?
Neem contact met ons op!