Per 1 juli 2019 is de basisprijs van onze filmpjes verhoogd naar €4475. Door verbeteringen in ons productieproces zijn de kwaliteit en de waarde van onze filmpjes omhoog gegaan. Ook zijn we meer kosten gaan maken.

Meer expertise
Welke verbeteringen zijn er bij ons? De afgelopen jaren hebben we veel geleerd, in elke fase van het proces. We hebben meer expertise opgebouwd in de procesbegeleiding, om bij elk verhaal tot de kern te komen. De beelden zijn helderder en sprekender geworden. De beeldkwaliteit is omhoog gegaan en we verwerken meer typen animaties in de filmpjes. Die groei is op een natuurlijke manier ontstaan, vanuit de intrinsieke motivatie van alle Bord&Stift’ers om zich steeds te blijven ontwikkelen. Daar zijn we heel erg trots op.

Daarnaast hebben we de ambitie om als bedrijf duurzaam te groeien: om ook op de lange termijn winstgevend te zijn en de mensen met wie we werken goed te kunnen betalen én een bijdrage te kunnen leveren aan een betere wereld. De prijsverhoging geeft ons de mogelijkheid om regelmatig een filmpje te maken voor stichtingen die wij een warm hart toedragen maar die geen budget hebben.

Grote prijsrange
Hoe zit het met andere partijen die filmpjes maken? De prijzen voor het maken van een whiteboardanimatie lopen enorm uiteen: van een luttele €725 tot een flinke prijs van €35.000. Die prijs is afhankelijk van de tijd en aandacht die zit in het proces van het filmpje. Bij de goedkope partijen moet je vaak een kant en klaar script aanleveren en is er beperkte tijd voor feedback. Dan wordt je script omgezet in een animatie, zonder dat er wordt meegedacht over de inhoud. Bij de duurdere partijen zit er een uitgebreid begeleidingsproces bij, om samen met jou tot de kern van je boodschap te komen.

Als we onszelf vergelijken met concurrenten die, net als wij, uitgebreid aandacht besteden aan écht tot de kern komen en de complexe informatie zo correct, helder en simpel mogelijk verbeelden, dan voelen wij dat onze nieuwe prijs heel redelijk is. We hebben nooit de ambitie gehad om een prijsvechter te worden, wél om hoge kwaliteit te leveren, zowel in ons product als in het proces. Om dat op een goede en voor ons gezonde manier te kunnen blijven doen, hebben we besloten om onze prijs te verhogen.