Naast het maken van mooie filmpjes en live tekeningen hebben wij nog veel meer in huis. Zo kunnen we bedrijven en organisaties helpen bij het uitdenken van hun strategie en communicatie. Hebben we daarvoor gestudeerd? Nee. Hoe komt het dan dat wij inmiddels toch best wat kennis daarover hebben opgebouwd? Dat zit zo.

Ons primaire doel is: lastige zaken op een simpele manier uitleggen. Om dat te kunnen doen, is het belangrijk dat we tijdens het eerste gesprek tot de kern van de zaak komen. Hoe concreter hoe beter. In de zoektocht naar die concrete kern blijkt soms dat klanten eigenlijk zélf nog niet helemaal helder voor ogen hebben wat hun boodschap precies is.

Ze verdwalen in holle corporate taal, zeggen bijvoorbeeld dat ze ‘een stukje innovatie willen implementeren voor een optimale customer journey’. Dan vragen wij: wat bedoel je daarmee? Want iedereen, ook de meest geroutineerde kantoortijger, vindt het fijn om aangesproken te worden in directe normalemensentaal.

Of klanten willen zó graag dat hun medewerkers meegaan in een bepaalde verandering, dat ze in het filmpje willen zeggen: wees enthousiast en betrokken! Terwijl dat niet iets is wat je kunt afdwingen. Dan vragen wij: wie zijn jullie medewerkers? Wat is hun belevingswereld? Wat raakt hen, wat maakt ze blij, waar piekeren ze over? Samen gaan we op zoek naar een manier om jouw doelgroep te inspireren, zodat ze vanzélf enthousiast en betrokken raken.

Deze manier van werken zorgt ervoor dat de filmpjes die we maken helder en aansprekend zijn, dat de kijkers zich direct aangesproken voelen. Én het geeft onze klanten zelf ook een beter beeld van wat ze willen en reikt ze manieren aan om dat directer en constructiever te communiceren naar hun doelgroep.