Natuurlijk is er geen twijfel over mogelijk dat whiteboardvideos leuk zijn om naar te kijken. Maar eigenlijk zouden onze whiteboardfilmpjes een bijsluiter moeten hebben. Waarschuwing! Onze videos kunnen onverwachte bijwerkingen hebben!

Welke bijwerkingen zijn dat?

– Tot de kern. Je bent tot het wezen van je communicatieboodschap gekomen in het maakproces van het filmpje. Zo heb je zelf ook beter inzicht in je werk of je project.

– Duidelijke uitleg. Je kunt die boodschap nu ook helder verwoorden. Dus geen vertwijfelde blikken meer als je het aan collega’s of externen probeert uit te leggen. Dat scherp gefocuste verhaal kun je behalve in het whiteboardfilmpje nog op duizenden andere manieren van de daken schreeuwen.

– Op één lijn. Omdat je in intensieve samenwerking met je collega’s tot die kern bent gekomen, staan jullie neuzen nu dezelfde kant op.

– Dichtbij je publiek. Omdat wij jouw verhaal in beeld moeten brengen, vragen we naar concrete voorbeelden. En naar de belevingswereld van de kijker. Het zorgt ervoor dat je met je voeten op de grond, dichtbij jouw publiek komt te staan.

– Ready to play. Ga je bij verschillende mensen langs met je verhaal, dan hoef je je kernboodschap niet keer op keer opnieuw te vertellen. Je zet gewoon het filmpje op en je weet dat je boodschap telkens weer helder en efficiënt wordt verteld. Daarna kun je meteen ingaan op de specifieke situatie of vragen van de mensen voor je.

Het blijft hangen. De boodschap van een video blijft langer hangen dan die van een tekst, blijkt uit onderzoek. Door de beelden en de verhaallijn wordt het beter in het langetermijngeheugen opgeslagen.

Laaggeletterde doelgroep. Niet iedereen kan taal even snel verwerken. Denk aan mensen die laaggeletterd zijn. Een boodschap simpel verpakken met sprekende beelden erbij is een hele goeie manier om iets over te brengen aan deze doelgroep.

– Goed voor je imago. Misschien wordt er ook wel gelachen bij het kijken van het filmpje! Het is speels en tegelijkertijd inhoudelijk en dat heeft een positief effect op het beeld dat mensen hebben van je bedrijf, afdeling, product of service.

– Klantenbinding. Zet het filmpje op de homepage en je zal zien dat mensen langer op je website blijven. Bezoekers vinden het veel aantrekkelijker om een verwelkomend en innemend filmpje te bekijken dan een intimiderende lap tekst te lezen over jouw bedrijf.

Beeld. Voor de video worden beelden gemaakt. Die kun je ook voor andere uitingen gebruiken, zoals je website, een boekje of een flyer! Vraag ons naar de mogelijkheden om de beelden apart te leveren.

Leuke ervaring. Laat je bij ons een whiteboardvideo maken, dan heb je óók nog eens contact gehad met het leukste jonge bedrijfje van Amsterdam!