Infographic

Infographic laten maken?
Met een infographic kun je veel informatie helder en overzichtelijk in één visueel beeld samenvatten. Een infographic is ook een goede oplossing wanneer je een inspirerende poster wil hebben, die laat zien wat jouw bedrijf allemaal heeft bereikt of wat je visie voor de komende jaren is.
Bij Bord&Stift maken we infographics in uiteenlopende (teken)stijlen, voor uiteenlopende doelen.
Wil jij ook een infographic laten maken?
Spring direct naar onze prijzen.
Prijs infographic
Wil je door ons een infographic laten maken?
Heb je een vraag over het laten maken van een infographic?
Bekijk onze veelgestelde vragen over infographics.
Werkwijze bij infographic

1. Boek een afspraak
Via ‘Neem contact op‘ kom je op onze contactpagina. Voor een infographic kan je ons bellen, mailen of direct een offerte aanvragen.

2. Kletsen
Tijdens ons startgesprek kijkt onze tekenaar samen met jou naar welke informatie precies in de infograhpic moet komen. Zo kunnen we een infographic maken die perfect bij jullie wensen past.

3. Tekenen
Als helemaal helder is welke informatie in de infographic moet komen te staan, gaat onze tekenaar aan de slag om dit zo creatief en duidelijk mogelijk in de praatplaat te verwerken.

4. We sturen 'm op
Als de tekenaar klaar is, ontvang je de infographic in je digitale mailbox!
Onze prachtige platenmakers
Reviews



De Correspondent, NS, Philips en andere klanten geven ons gemiddeld een 9.1 op basis van 75 reviews.
Alle reviews zijn onafhankelijk verzameld door The Feedback Company en Google.
Veelgestelde vragen over infographics
Elke infographic/praatplaat maken we op maat. Er zit aandacht en tijd in het samen met jullie nadenken wat de kern is van wat we gaan verbeelden in een infographic. Daarnaast maakt de tekenaar voor iedere plaat beelden op maat, dat kost ook tijd voor de tekenaar. Vandaar dat we uitkomen op deze prijs. Daarnaast is het natuurlijk zo dat of je iets duur of goedkoop vindt, afhangt van je beschikbare budget.
Tussen de twee en de zes weken, afhankelijk van een aantal factoren. Factoren die meespelen zijn: de beschikbaarheid van onze tekenaars, de complexiteit van jouw onderwerp, het detailniveau dat nodig is bij de uitwerking van de infographic en het aantal infographics dat je wilt afnemen bij ons.
Dat hangt af voornamelijk af van de planning. Als er spoed bij het maken van de infographic is, kijken we simpelweg welke tekenaar er beschikbaar is en maakt die de infographic. Als er wat meer ruimte is in de planning, is er ook een grotere kans dat er meerdere tekenaars beschikbaar waar je uit kunt kiezen.
Onze tekenaars hebben veel ervaring met het maken van praatplaten/infographics. Dit maakt dat het proces relatief snel loopt. Met het maken van whiteboardvideo’s zijn we getraind om snel tot de kern te komen van een verhaal, die ervaring nemen we ook mee in het maken van praatplaten/infographics. Daarnaast is het natuurlijk zo dat of je iets duur of goedkoop vindt, afhangt van je beschikbare budget.
Het proces begint altijd met een intake. De duur van de intake varieert van 30 minuten tot 1,5 uur, afhankelijk van het onderwerp. Tijdens de intake stellen wij veel vragen, dat doen we aan de hand van dit template:

Ook denken we praktisch met jou mee over het formaat, lettertype en kleurgebruik van de plaat.
Vervolgens gaat de tekenaar ermee aan de slag en stuurt een eerste versie.
Daar kun jij feedback op geven en de tekenaar verwerkt deze feedback. Indien nodig volgen er nog meer feedbackrondes.
De tekenaar stuurt de definitieve infographic uiteindelijk digitaal op in het door jou gewenste formaat.
Dat loopt heel erg uiteen: je kan daar zelf in aangeven wat je wil. Het kan heel zakelijk, juist heel vrolijk, met een hoge informatiedichtheid of juist verhalender. Dit stemmen we met jou af tijdens het eerste startgesprek.
Meestal in .pdf of .jpg. Andere formaten zijn ook mogelijk.
Wij sturen de infographic digitaal naar jou toe, in het door jou gewenste formaat. Als je een print van de plaat wil, kun je daar zelf mee aan de slag. Als je daarbij hulp van ons wil, laat het weten, dan denken we met je mee.
Niks! In het intakegesprek verzamelen we alle informatie die nodig is. Als je achtergrondinformatie hebt die nuttig is voor ons, kun je die natuurlijk altijd toesturen, maar het is geen must.
Jazeker! Meestal volstaan één à twee feedbackrondes om de infographic definitief te maken.
De infographic/praatplaat ondersteunt het verhaal dat jij wil vertellen. Bij een infographic kun je zelf het verhaal, de nuances en de nadruk erbij vertellen. Een infographic werkt goed als start van een gesprek bijvoorbeeld.
Een whiteboard video vertelt één duidelijke boodschap en staat daarbij meer op zichzelf. Een video is makkelijk te versturen of zelfstandig op een platform te zetten.
Onze ervaring is dat je meestal zelf weet wat het beste bij jou situatie past, maar we kunnen altijd met je meedenken als je twijfelt!
We tailor-make each infographic. It takes time and attention to think together with you about the core of what we are going to depict in an infographic. In addition, the illustrator makes custom images for each plate, which also takes time for the illustrator. That is why we arrive at this price. In addition, it is of course true that whether you find something expensive or cheap depends on your available budget.
Our illustrators have a lot of experience in making infographics. This makes the process relatively fast. By making whiteboard videos, we are trained to quickly get to the core of a story. We also take that experience with us in making infographics. In addition, it is of course true that whether you find something expensive or cheap depends on your available budget.
Between two and six weeks, depending on a number of factors. Factors that play a role are: the availability of our illustrators, the complexity of your subject, the level of detail required when developing the infographic and the number of infographics you want to purchase from us.
The process always starts with an intake. The duration of the intake varies from 30 minutes to 1.5 hours, depending on the subject. During the intake we ask many questions, we do that on the basis of this template:

We also practically think along with you about the format, font and use of color of the infographic.
The illustrator then starts designing the infographic and sends a first draft.
You can give feedback on this first draft and the illustrator will process this feedback. If necessary, further feedback rounds will follow.
The illustrator will eventually send the final infographic digitally in the format you want.
That mainly depends on our planning. If the infographic needs to be created fast, we simply see which illustrator is available and they create the infographic. If there is a little more space in the planning, there is also a greater chance that there are several illustrators available to choose from.
That varies a lot: you can specify what you want in it. It can be very businesslike, very cheerful, with a high information density or more narrative. We discuss this with you during the first initial meeting.
Usually in .pdf or .jpg. Other formats are also possible.
We will send the infographic to you digitally, in the format you prefer. If you want a print of the infographic, you can get arrange that yourself. If you would like help from us, let us know and we will think along with you.
Nothing! During the intake interview, we collect all the information that is necessary. If you have background information that is useful to us, you can of course always send it to us, but it is not a must.
Of course! Usually one or two feedback rounds are sufficient to make the infographic final.
The infographic supports the story you want to tell. With an infographic you can tell the story, the nuances and the emphasis yourself. An infographic works well as a start of a conversation, for example.
A whiteboard video tells one clear message and is more stand-alone. A video is easy to send or to put independently on a platform.
Our experience is that you usually know what best suits your situation, but we can always think along with you if you are in doubt!
Staat jouw vraag hier niet tussen? Bekijk onze FAQ-pagina.